Міністерство освіти затвердило оновлені навчальні програми для учнів
5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Відповідний наказ підписаний міністром освіти Лілією Гриневич. Загалом, зміни стосуватимуться 40 навчальних програм базової школи.
В
освітньому відомстві зазначають, що робота з оновлення програм
здійснювалась за принципом «від предметоцентризму до дитиноцентризму».
«По-перше, необхідно змістити акценти у меті навчання. Кожна програма
містить власну мету і завдання. Варто мати єдину мету базової освіти, а
в навчальній програмі опис механізму її досягнення засобами
відповідного предмета. У такому разі головним стає учень, який
навчається, а не предмет, якому навчають», - зазначають розробники
програм.
Передбачається, що оновлення програм 5-9 класів сприятиме формуванню
ключових компетентностей школярів, таких як: спілкування державною та
іноземними мовами, математичної компетентності, основних компетентностей
у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрової
компетентності, умінню вчитися впродовж життя, ініціативності і
підприємливості, соціальної та громадянської компетентності тощо.
Автори змін зазначають, що кожен навчальний предмет має формувати не
лише суто предметну компетентність, а й вносити свій вклад у формування
ключових.
Наскрізні змістовні лінії оновлених програм, за визначенням їх
розробників, мають відбивати провідні соціально й особистісно значущі
ідеї, що послідовно розкриваються у процесі навчання і виховання учнів.
«Оновлені навчальні програми відповідають на виклики сьогодення,
зрівноважують знаннєвий і компетентнісний компоненти змісту освіти, є
інструментом для запровадження інноваційних методик навчання, є
функціональним документом для учнів, батьків і вчителів у пошуку
відповіді на запитання «Для чого це потрібно вивчати?», - йдеться у
презентаційних матеріалах Міністерства освіти.Також представниками робочих груп надані роз'яснення ключових змін оновлених програм для учнів 5-9 класів.